BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, September 2, 2010

tolong orang tipu orang

Last week turn balik Temerloh untuk bebuka puasa. Standard la kan... kena balik dua kg tuk bebuka puasa. Semua balik berbuka kali nie sbb tahun nie semua raya rumah mertua n hari raya kedua barulah berkumpul semula di Temerloh. Abah ngan Mummy beraya dengan Syimi je la sbb dia je yg duduk Temerloh n in law dia pon duduk kat area tu gak.

Masa sabtu tu g teman darling g kedai kereta. masa dok tunggu dalam keta tu baru terperasan sebelah kedai keta tu ada kedai judi. hmmmmm yg buat aku bengang tu, yg masuk aku tengok sumenyer org melayu.... islam ke tak tu aku tak tahu la. Dalam masa 20 minit tu dekat 9 orang keluar masuk kat situ. Ada sorang tu pompuan siap pakai tudung lagi ko....

Yang masuk tu kalo muda2 tu aku leh paham la kan tapi nie dah tua @ kertu @ kubur pon dah panggil dah. Pakai selipar, baju lusuh, muka cam tak mandi. Tau arrr dah tengahhari penat puasa kot tapiiiii apa kejadahnya la g masuk kedai judi tu buang duit. Takkan tak tau judi tu haram. dah arr ko cam takde duit je rupanya (nampak luaranlah) g lagi buang duit kat tempat tu. Bukanke lagi baik duit RM5 ko tu g buat beli makanan utk buka puasa nanti? haishhhhh tak paham betul ngan meka nie. Dah tau hidup susah lagi nak menderma kat tokey judi tu.

Masa aku tengok muka dorang nak menulis nombor tu.. perghhhh siap senyum2 lagi. Ada yg tergaru2 kepala la.. ada yg termenung dulu ngalahkan budak nak ambil exam. sakit hati aku nengokkannya. Dalam hati aku.... datanglah org dari Jabatan Agama buat serbuan masa tu.. biar padan muka dorang nie. sakit betul hati aku nie.

0 tinggal jejak: